Elettiin -50,-60 lukujen vaihdetta Pohjois-Haagassa. Sanoin Huuskosen Vesalle, että et saa kanamunaa rikki pesuvadilla kun laitan sen lattialla ja enkä laita mitään sen eteen. Vesa rupesi griinaa ja tokaisi siihen, kiinni veti, paljonko? Sanoin että 10kpl filkkaripurkkaa HOKista. Lyötiin lapaa, purin snadisti huulta, kun olisi naurattanut niin peijakkaasti.
Dallattiin Huuskosille Pastikselle ineen ja Vesa sanoi mutsille, että anna yks kananmuna ja pesuvati. Rouva Huuskonen ihmetteli, että mistä on oikein kyse ja tokaisi Vesalle raakako, johonka Vesa raaka, raaka ja skodas mulle silmää. Faija tuu tsiigaa, huuti Vesa, kun gosarin kundi hävii vedon. Mentiin niiden olkkariin ja siirsin mööpeleitä pois olkkarin nurkasta, jos niitä sattui olemaan.
Duunasin raa’an egun lattialle ja ihan nurkkaan kiinni. Vesa rupesi selittää, että duunataan tohon keskelle ja mä paukautan sen paskaks. Sanoin, ei se käy, minä duunaan ja laitan sen lattialle tohon nurkkaan. Lattialle oli puhe, no hyvä on sano Vesa. Huuskosen faijalla alkoi jo klutsi pyörimään huulessa ja sanoi Vesalle, että iske kovaa, kyllä se hajoo. Griinasin itsekseen, paraskin kannustaja. Rouva Huuskoska siihen; Vesa, Vesa varo sitä perunavatia, johonka faija sano, hakkaa, hakkaa. Griinasin kun rappingit flygas nurkasta, mutta kananmuna stondas paikallaan. Vesalla tuli jo vähän hiki ja huili.
Faija sano Vesalle, että paukuta se vati mutkalle siinä nurkassa, niin sit yletyt. Huuskoska hiukan heilutteli jo esiliinaansa kiukkuisena mun perunavati, voi noita poikia. Homma sai uuden käänteen, kun vati oli perkuleen mutkalla ja Vesa pläjäytti egun paskaksi. Oli se siivo, ei kukaan välittänyt seinistä tai tapeteista kunhan kanamuna saatiin rikki. Hävisin vedon ja Vesa meni HOKKIIN ja Huuskoska sai uuden perunapesuvadin.
Markku Poutanen