Hedari | Pääkirjoitus

STADILAINEN JUSSI

– Jussii fiirataa nykyisin feeluun aikaan. Ku se on oikeesti kesäkuun 24. päivä. Siis ens viikon keskiviikkona. Bisnesmaailma, byrokraatit, duunarit ja muu jengi halus flyttaa tän tapahtuman viikonlopuks. Nyt sitä fiirataa neljä daagenii aikaisemmin. Paitsi meidän neiboriss Viross, joss sitä vietetää oikeena päivänä eli keskiviikkona 24. kesäkuuta.

Me stadilaiset diggattii entist kunnon Jussii kliffana koska tänne flytanneet stikkas takas landelle. Ne häippäs ku sopulilauma ja Hagis, Kaisis ja Kauppatortsa tyhjeni. Stadi heräs horroksest.

Jussina me skidit fillaroitii tyhjillä gartsoilla, parkeeratti Kolera-altaan huudeille, tsitattii klabbit skönevodassa suuliksess ja lyssnattii hiljaisuutta. Manta stondas mestoillaan ja funtsi mihin jengi häippäs? Turistei näky siihe aikaa hintsusti.

Toisin ku nyt: Bulit botskit stannaa Stadissa ja kymmenet tuhannet jenkit, japsit, sakemannit ja muut turistit harhailee tyhjässä Stadissa. Nolottaa bamlaa niille ett meillä fiirataa Jussii eikä ketään kiinnosta teidän jeesaaminen. Tulkaa paremmalla ajalla.

Kliffaa stadilast Jussii Slämyn pluggaajille.

Lasse Liemola

Foto: Lasse Liemola

Kategoria(t): Arkisto. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *