Stadissa 60-luvulla (osa IV)

Skattalla mutsil oli sellanen snadi monistamo ja palvelunarikka jossa oli muutama hyvä proggis ollu ja syksyl se järkkäs bulin luukun viiskulmasta… siit sepparin kulmalta. Broidin kans oli varmaa 30m2 huone… Olkkari oli n. 50 m2, oliko huoneita 5 + keittiössä snadi huone jonka sai lukkoon sisäpuolelta. Aluks vaikutti aika autiolta mestat ja dallattiin edelleen skattalle melkein joka päivä… broidil oli siel gimmafrendi niin tais mullakin olla vaan en siitä niin digannu et sen takii…

No sit siin sepparin pudes tuli flaidis yhen jäbän kans kun futasin sen fudiksen sinne takas ja se ei saanu sitä kii ni se suuttu ja tuli päälle ko yleinensyyttäjä… No me flaidattiin jonku aikaa ja sit alettii olee aika venttei ni se sano mulle et oot aika kova kundi… ollaa frendei ja et lähetkö messii illal Roballe flaidaa… ? No mikä siinä… Silleen mä tutustuin ”kulmien” jengiin ja rupesin pyörii siellä… Baari Masafatissa.

No me skulattiin siel flipperii ja joskus innostuttiin rassaa jassoa. Joku duunas alakautta vanhan herätysglokun vieterin ja avas lukot… kilahti aika kovaa ja jos ei duunannu nästuukii tai jotain oli emantä paikalla heti ja heitti meidät ulos… joka sai joskus porttarin. Etupäässä tsitattiin ylhaallä Siffcola kimppaa 3-4 kundin kans… Gimmat tsittas enimäksen eri pöydäs paitsi jos jotkut styylas.

Maukan kans slumpattiin sit yks sunnuntai päivä pimee flinda. Puolineekeri… Kiskalta tsöpattiin sittisflinda ja mentiin Hernesaaren halkopinoille. Hernessaaressa oli kilometrin pituset halkopinot vierivieressä, oliko kaksmetriipitkii halkoja? No, dokattiin sit Maukan kans se flinda puoliks siin, varmaan 15 minsaa meni. Lähdettiin sit takas kulmille ja heti pursan alussa kablun kohdilla nous gartsa ekan kerra pystyy… aika fyllassa oltiin ja siit sit Masafattiin mokailee… Siel ei kyl montaa minuuttii menny ko lens ulos ko leppäkeihäs. Jotenkin onnistuin himaan, enin matka nelivedolla? Osuikos avain kuudennella kerralla. Himas oli just serkun perhe visiitillä kun äitin kultapoika kaatuu eteisen lattialle ihan totaalisesti. Mutsi sai vodaa myllyy. Iso broidi jelppii sit bunkkaan goisii. Olipas fitti darra aamul ku heräsin. Ei tullu kehuja! Eikä ollu kovinkaa pitkä ilo! Todettiin vaan et ehkä se sittenkin on viisasten juoma?

Jatkuu enskerralla

Timo Koskiluoma

Kategoria(t): Arkisto, Hedari Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *