Meitsi ehdottaaki, et…

Oiskohan tää, ku vetää tota zetaa vaan jotain neljä timmaa yössä, tsöraamassa meitsiiki spiidillä ihan dorkaks. Nytki aamuyöstä, starttas rundaan softassa snadisti klesa idis, tän napajäätikön jelppimiseks. Jos joku vaik blukkais tän, ei skulais medihelii.

Ku direktiivit rankasee bilikoitaki, niitten päästöjen takii, lyftaamalla niitten veroo. Niin mites sit nää maratoonarit. Ku muutama tuhatki sporttaajaa puuskuttaa hiilidioksii statosfääriin, ku ne skabaa vaik Stadin City maratoonii. Niin, onks kukaan funtsinu, et montaks kuutioo napajäätä ja snögee, sit niinku tänki hiiliklabbijäljen takii, sulais.

Meitsi ehdottaaki, et luudata sais enää, ilman blidigaa, jos busa tai spora muuten jättäis. Skolen sporttistimmatki, vois kyl duunaa finaaliin.

– – – – –

Studasin tos napajäätikköjen puolesta. Jengi varmalla funtsii, et eiks kundilla oo bulimpaa feeluu sen elossa, ku nää tän Telluksen globaalit ongelmat. Ei vetissä oo. Tulkaa vaik tsiigaan tänne landelle. Nyt ku aamulla väijyin fönarista, niin hiffasin, et tän meidänki järven voda, on lyftannu ainaski 30 senttii. Et kantsuis muidenki skäfästi skagaa, tota napojen jäätikön sulamista.

Jaakko Koroma

Kategoria(t): Arkisto, Blogi Jaakko Koroma. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *