Jätteiden keräysbilikat liikkeellä taas huhti-toukokuussa

Jätekeräysbilikat ovat jälleen liikkeellä huhti-toukokuussa eri puolilla kaupunkia. Voit tuoda autoihin kodin vaarallisia jätteitä, sähkölaitteita sekä metalliromua. Jätteiden vastaanotto on maksutonta.

Vaarallista jätettä ovat muun muassa energiansäästölamput, maalit, liuottimet, siivouskemikaalit, akut ja lääkkeet. Sähkölaiteromua ovat esimerkiksi jääkaapit, pakastimet, televisiot, kahvinkeittimet, pesukoneet, tietokoneet ja sähkövatkaimet. Metalliromua ovat esimerkiksi polkupyörät, puulämmitteiset kiukaat, lämminvesivaraajat sekä metalliastiat ja -purkit.

ongelmajate

Kokonaiset peräkärrylastit on vietävä Helsingin ympäristöpalvelun (HSY) Sortti-asemille tai suoraan romuliikkeisiin.

  • Helsingissä 7.4. – 19.5.2015
  • Espoossa ja Kauniaisissa 8.4. – 27.5.2015
  • Vantaa 28.4. – 25.5.2015
  • Kirkkonummella 27.5. – 1.6.2015​
  • Katso oman alueesi aikataulut HSY:n sivulta: https://www.hsy.fi/fi/asukkaalle/lajittelujakierratys/keraysautot/Sivut/default.aspx

 

Kategoria(t): Arkisto Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.