…et oiski nastaa, taas häippästä, Taikun Patongiin. Tää Patong on yks vetin Sodoma. Venttaan vaan, et koska toi luojaki hiffais tän ja starttais stikkais eldistä ja eldisstebuu tän syntisen mestan finaaliks.
Meitsi ei studaa tota flygaamista. Onhan nää timmat, staijaa flyggessä, kymmenenki timaa, snadisti fittii. Ku toi brenkkukaan, ei enää skuffaa mitään lohtuu, tän sittaamisen viihteeks. Mut, sit aina, ku flygataan tän Afganistanin yli, starttaa oleen sporttifestin fiilistä ilmassa ja meitsin hertta kiihtyyn.
Funtsikaa nyt. Oon bulin saletti, et tänne vuoristoon, on joteski unohtunu pari Al Gaidan kundii. Sit nää ressukat vahtaa, jossain vetin luolassa, tällasta gamlaa, jo skäfästi patinan raiskaamaa, slobon it-ohjusta. Vuos tolkulla. Ei oo kundeilla kliffaa. Ei näy Salkkarii ja sit toi niitten seksieloki, olis niinku, sillai finaalissa, ku tartti skruudaa, toi niitten vika vuohikin.
Sit, nää hylätyt sissit, starttais epäileen, et ei varmalla, toi rakettikaan enää skulais. Et, mitä ttuu, kantsuu täällä enää vaklaa. Ku, ois tota mudeeki jo hintsusti startannu kaihoon. Ja sit ne hiffaiski, söden sinivalkosen flyggen. Nää kundit, verestävin öögin, sit tsiigais vuorotellen, tätä flyggee ja niitten ohjusta. Sit tää vanhempi kundi, joka oli joutunu studeeraan sloboo, ku se oli staijannu treenaamassa, tän raketin laukaisujuitsuu, päättäis, et da da, ja tsökais sen ryppysen koodipaprun sen takafikkasta.
Niin, et kantsuuks sittenkään kaihoo, tota Patonkii.
Jaakko Koroma