Se tais olla kevättä, joo nyt minnaanki, eka huhtikuuta, viime vuonna. Oli söde suulispäivä. Meitsi tsittas pilkillä landella. Fisuu sai lyftattuu kliffasti. Snadii abboraa. Sit yhtäkkii, hiffasin mun mourmaskan koukussa, hämyn fisun. Tuli tsiigattu varttitimma tätä fisuu. Onneks oli Lumia meggessä, et sain skodattuu tän foton.
Tää snadisti klovni fisu, duunas naapurin kundinki ihan pitskulle, vaik se oliki seuduilla näillä tunnettu kalamies ja Eemelikski ristitty. Skäfän silakan kokoo. Kliffa monaliisa smaili sen feisissä. Sit seuraavana aamuna, herkkään grabbikseen, ku läiskäsin tän fisun smörgarille ja ekan haukun jälkeen hokasin, et tän fisun tarttiki olla toi MUNA ANJOVIS. Ku jengi nytki tsiigaa skarppina tätä fotoo, niin eks jehna.
Jaakko Koroma

