Väiskillä skulattiin pillerii…

Väiskin kentsulla skulattiin muutaki, ku futista. Päivisin lähiskolet roudas oppilaat harrastaa yhtä tölikäläisille outoo lajii, ku jokojoko poltsii. Täähän on sellanen ”sportti”, et ainaskaan mun mutsi ei tsennannu, et siinä niin ku haavottu ja sit vielä eldaski.

Siinähän on, jos mä oon oikein bonjannu, jotain kolme pesää ja tartti luuda ykköseltä kakkoselle ja sit vielä kolmoselle. Ja sit ku joku osu stagalla tähän snadiin boltsiin, alko vetillinen häslinki. Siinä vaan jengii luudas eestaas, sinne sun tänne.

Tätä, T. Pihkalan kekkaamaa juitsuu, skulas stadissa, niitten mestiksessä, ainaski joku Puna-Mustat. Mut onneks ne skulas Hesperian kentsulla, et Väiskin jengin ei tarvinnu tsiigaa tätä hämyy touhuu.

Futiksen lisäks, Väiskillä gimmat skulas käsistä, futiskentsun vieressä, siinä missä staijas talvella lätkäkaukalo. Yleensä, varsinki äijät, käänsi niitten fasaadin veks futiksesta, ja starttas tsiigaan, ku nää nuoret immet, snadeissa sporttikledjuissa, skulas täysin rinnoin.

Ja sit talvella lätkää ja bulilla kentsulla tota pillerii. Tää pilleri oli aika populääri sportti Tölikässäki ja HIFK skulaski sen himamatsit aina Väiskillä. No, ku sinne ineen jos kaihos päästä, niin ois joutunu sit stikkaan tota fyrkkendaalia, niin jengi treenas tsiigaa ilmaseks matsii snadilta bärtsiltä, tään kentsun pohjoispäästä. Mut sitte, joku tun ekonoomi hiffas, et hei, eihän me mitään mutsi teressoja olla, ja anneta tollasta almuu, et tsiigataan ilmatteeks. Sit sinne päätyyn duunattiin bulit lakanat esteeks, et tää pommilla tsiigaaminen sit tällai sluuttaski.

Jaakko Koroma

Kategoria(t): Arkisto, Blogi Jaakko Koroma Avainsana(t): , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *