Stadin ekat julekoristeet oli 1930 Kluuvigartsalla: kuusiköynöksii ja värispotteja. Sit tuli lamavuodet, jolloin julgartsat ja spotit jäi veks.
Vuonna 1935 julegartsana oli nykyinen Mansku (Erottajalta Kiasman kohdalle), se oli sillon koristeltu buleilla tervapadoilla, soihduilla ja valolyysareilla.
Kluuvigartsalla oli vielä 1937 ja 1938 julekoristeet… sit tuli kriguvuodet ja pimennyksen aika.
Vuodesta 1948 lähtien Aleksingartsalla on duunattu A-muotoisia köynöksii ja tendattu julespotteja, niiku taas tänkin vuonna. Nyt ne saa lyysaa tammikuun 2015 loppuun saakka.
Tän vuoden startissa (23.11.2014) oli bulisti jengii, skoudeheppoi, brakkarifiudeja, gamla museospåra, ja saletisti Joulupukki… Fossiileja, skidejä skidienskidit messissä ja bulisti ulkolaisii, et jos ne bongais Santa Clausin. Monet bongas, monet ei – mut kaikilla oli kuiteskin kliffaa, tuli hyvä fiilis. Jule tulee, vaik ei oo snökee.

