Vuonna -63 pääsin ineen Meilahden Yhteiskouluun, (siihen aikaan oppariin piti pyrkiä ja pääsykokeiden perusteella valittiin sopivat). Oli taas paljon uutta opittavaa, uusia oppiaineita, uusia frendeja ja uusi tsydeemi, ku joka aineessa eri maikka. Alkuun se oli melko iisiä mutta vaikeusastetta tuli messiin ajan kuluessa. Yllättäen svedukieli osoittautui vaikeeks vaikka kuulin sitä himassa joka päivä ja olin käynyt ruotsinkielisen lekarin; Haga svenska privata barnträdgård. Vaikeuksia ei niinkään tuottanut sanasto vaan kielioppi (grammatik). No myöhemmässä vaiheessa sainkin ehdot ruotsin kielessä 3 vuonna ja tuplasin lukion 2. luokan, joten 9 vuotta kului siinä laitoksessa.
Faija oli kova sporttari ja yritti meitä kakruja saada innostumaan asiaan. No, se onnistui 50 %:sti. Minä ja syrra oltiin enemmänkin katsomon puolella, kun nuoremmat broidit (v. -64 lisääntyi perhe vielä yhdellä broidilla) sporttas ihan urakalla. Mun kohdalla kesät meni enimmäkseen Imatralla mutsin vanhempien luona ja mä diggasin olla siellä. Tätä jatkui vuoteen -67, jolloin menin ekan kerran kesäduuniin ja sain omaa fyrkkaa.
(stoorit jatkuu joskus)
Timo R. W. ”Buli” Tuominen