Sporttis…

Jengistä varmalla moni kundi minnaa, et kansiksessa oli joku ihme kolmen sporttilajin skaba, pituushyppy, sprinttijuoksu ja pesisboltsin stikkaus. Ainaski Lapparin skolessa oli pitskulla pituushyppymesta. Minnaan vieläki, et meitsin hyppytulos oli 3,16. Sit tää sprinttijuoksu ja boltsin stikkaus tapahtu vanhan fedu- tai stebuskolen pitskulla Lapinlahdengartsalla. Tää talorumilus oli kait joku tarkkisluokkalaisten mesta. Tää höse on jo kymmenii vuosia sitte tuhottu.

Meitsin faija oli saletti, et meitsi flöittas tän pituushypyn tuloksen suhteen. Faija harppo olkkarin lattialla kolmen metrin matkan. No, pakko kyl snadisti myöntää, et tuntuhan se vetin bulilta loikalta. Oisko sittenki, et tuli duunattuu metri extraa siihen tulokseen.

Eltsun kenttä

Eltsun kenttä

Mut kuiteski, tsörasin itteni tähän viiden kundin jengiin meidän luokalta, jotka valittiin Eltsussa pidettäviin skaboihin. Tää tais olla Stadin kansisten juitsu. Minnaan, et skabaajii oli buli jengi, ja dilkattu eri ikästen skabaks.

Ei tullu kultaa ei myrhamii Tölikän kundille, ku toi boltsinstikkaus oli meitsin Akilleen kyynärpää. Mut tuli osallistuttuu ekoihin ja vikoihin sporttirientoihin tän yleisurheilun rintamalla.

Jaakko Koroma

Kategoria(t): Arkisto, Blogi Jaakko Koroma Avainsana(t): , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.