Rouva Kynäsen muisteluita (osa I)

Frendini, Liittunen,  joutui muuttamaan pois avopuolisonsa luota. Muutolla oli kiire ja piti vaan äkkiä saada katto pään päälle. Avuksi tuli toinen frendi, Merja, joka oli periny kämpän läheltä Neitsytpuistikkoa. Kämppä oli koko sen byggan yläkerta, huoneita oli riittämiin. Merja oli hum.kandi joka oli saanut kutsumuksen maatalouslomittajaksi ja kun Eirassa oli vähemmän noita maatiloja niin hänellä ei itellään ollut juurikaan käyttöä kämpälle.

Siihen aikaan saadakseen opintotukea oli oltava kirjat jossain muualla kuin vanhempien luona ja kun Merja oli ymmärtäväinen ihminen, hänen kämppäänsä sai siirtää kirjat. Siinä lukaalissa oli valehtelematta ainakin kakssataa kirjoilla. Kun Liittunen meni kirjautumaan tsilarin luo putos tältä kaikki leuat alas ja suusta valahti kommentti ”siihen kämppään?!?!”. Eihän tsilari sille mitään voinu, kirjas vaan tämänkin friidun budjaamaan sinne.

Kämpässä majaili oikeesti vaihteleva määrä ihmisiä ja yksi siellä majaileva oli Hanna. Hanna oli tavannut Kaivarissa mielenkiintoisen tyypin. Kundi kiinnitti Hannan huomion siten että kyypparit kutsuivat hovia paikalle heittämään tyypin ulos kun tämä valkkas mitä safkavälineitä varastaisi raflasta.

Kaivarista oli lyhyt kävelymatka tähän kimppakämppään ja hyvin nopeesti Uncle Nasse kotiutuikin sinne. Hurja leikki pikkuvaimoa ja laittoi miehelle aina safkan valmiiksi kun tämä tuli duunista himaan. Sit kundi joutui vielä menemään duuniin, teki ympäripyöreitä päiviä. Yöllä sit taas könysi kämpille Hurjan viereen. Myöhemmin selvis et Pontus oli giftiksessä ja meni himaan skruudaamaan toisen safkan. Seurustelun ekan puolen vuoden aikana hän lihoi 10 kiloo.

Sit Marja päätti palata Stadiin ja irtisanoi kaikki jotka budjas siinä kämpässä. Päätettiin järjestää bileet, johin kutsuttiin kaikki siellä kirjoilla olleet ja mut (jostain syystä mut koettiin siinä yhteisössä läheiseks), Ihan magee kämppä oli, Edefeltiä ja Nelimarkkaa seinillä, kristallikruunuja katossa ja mikä hauskinta, toimiva takka.

Bileissä oli mukana myös homo-Herman, joka oli innostunut esittämään drag shown. Pukeutuminen ja esiintyminen oli tosi mukaansatempaavaa, drag queenilta puuttui vaan tanssittaja. Yllytin Pontusta viemään hänet tanssiin ja niin he aloittivat kiihkeän tangon. Bileet jatkuivat ja majoittauduin takan lähistölle, jossa valettiin tinoja. Seuraani tuli nuori kaiffari joka bamlas tinanvalannasta kanssani ja ihmetteli sen tarkotusta. Kerroin et niistä voi ennustella tulevan vuoden tapahtumia. Kundin kommentti ”no, viime vuos ei mulle oo mikään erityinen succee ollut” karkotti mut aika äkkiä seurastaan.

Siinä yhden jälkeen yöllä loppu takkavedut. Osa juhlijoista suuntas kulkunsa Neitsytpuistikkoon, josta kätevästi saatiin lisää puuta. Skoudet kyttäili läheisessä puistossa majailevia spurguja eikä kiinnittäneet mitään huomioo juhlapuvuissaan kulkevaa jengiä kohtaan, joka pikkuhiljaa katko muutaman snadin puun puistikosta. Ja taas saatiin tuli loimottamaan.

Hetken kuluttua innostuttiin lähtemään Sikalaan tsiigaamaan miten uuden vuoden vastaanotto siellä sujui. Homo-Herman itki olkaani vasten rakkaudetonta elämäänsä. Kahden jälkeen suunnattiin takaisin kämpille. Siellä tanssittiin vielä ja viini ja shampanja virtasi.

Olin tilannut itselleni noutajan kolmeksi joten poistuin vähän ennen sitä. Myöhemmin kuulin että juhlat olivat jatkuneet mm. siten että keksivät flengailla kattokruunusta toiseen. Hyvin oli kiinnitykset pitäneet. Homo-Herman oli löytänyt itsensä aamulla sängystä Hannan ja Pontuksen välistä ja mietti et mitä yöllä oli tapahtunu.

Kämpän remontin kustannuksia varten Merja myi pari taulua, sai niistä noin 20 tonnii egee nykyrahassa ja sillä saatiin kämppä remontoitua.

Jatkuu seuraavassa numerossa…

Rouva Kynänen

 

Kategoria(t): Arkisto Avainsana(t): . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *