Hakin mestiksen bulit tsäärnat…

50- ja kait 60-lukujen alussaki vielä, nää HJK ja Hifki, skulas bulii roolii hakin mestiksessa. Hifkin himakentsu staijas Väiskillä, Tölikässä, jos en nyt oo ihan gutsissa.

Näitten jengien kohtaaminen tsöras Väiskin kaukalon katsomot aina fulsat. En nyt minnaa näitten matsien tuloksii. Joku jengistä omaa varmalla talenttii, vaik googlettaa niitä.

Mut miks, meitsi nyt kaihoo funtsii näitä aatoksii. Molemmissa jengeissä skulas buli tsäärna. Klubissa Hiekkarannan Arska ja Mr. Hifki oli sit tietty Snaibel Lindström. Arska ei bulimmin satsannu sen habitukseen. Ylä- ja alaleegot, oli häippässy sen smailista, jo junnuvuosina. Sen kledjut ei ollu minkään vetin stailistin luomuksii. Ei kundi bulimmin mitään koskaan pamlannu. Minnaan vaan, ku tää Arska räiski kerranki lämäreitä Väiskin pukuskoben seinään, ihan vaan treenimielessä, oli karpettereillä duunii, fiksaa tän kopin lautaseinää nyyaks.

Snaibelin taas pysty bongaan, jo heti matsin jälkeen, musta kiiltävä, kihara fledu aina kammattuna. Kledjut ku Diorin handelista. Söde giltsi kainalossa. Kultahammas kliffasti vilahti, ku tää hurmuri stikkas smailin faneille, häippäs sit Meklun yli, kohti Kerhosen raflaa.

Brandein Kalle tais goutsaa Hifkii silloin.

Jaakko Koroma

Kategoria(t): Arkisto, Blogi Jaakko Koroma. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *