Faijan NSU

Vuonna 1959 mun faija, Timppa, slumppas itelleen 1957-vuosimallisen, nelitahtisen, saksalaisen prätkän, NSU:n. Sen blisas faijalle Georg Liemola. Kaikkihan Georgin tsennas tohon aikaan ja viel paremmin sen broidin, Lassen.

NSU-Super-Fox-1957

NSU-Super-Fox-1957

Kysyin faijalta, onks sil mitään muistoja tosta NSU:sta. Joo, heti tuli mieleen yks: faija oli ollu klesana lasaretissa, eikä pystynyt ite just tolloin painii. Se halus kuitenkin mennä tsiigaa painiskaboja Lohjalle. Se tsöras sinne uutta Harjuntietä pitkin. Tie ei ollu asfalttii, vaan savee. Sit alko stikkaa vodaa ku esterin perseestä.

Ku faija pääs perille, sen uus nahkarotsi ja -byysat oli ihan savessa. Sai se ne jotenkin putsattuu pesuhuoneessa. Faija budjas tolloin Tölikassa, Döbskillä. Oli niillä kundeilla tota ennen yks Harrikakin, sellane 20-luvun vehje. Siitä ei taida olla fotoo. Mut onneks NSU:sta on. Mä kysyin Liemolan Lasselta, minnaaks se ton prätkän. Joo, sano Lasse, sillä tuli tsörattuu ainaki kerran keikalle Saloon.

Virpi Teronen

Kategoria(t): Arkisto. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *