Stadin tärkein tenniskentsu staijas jo 50-luvulla Tölikässä, Hesperian puden ja Slobon ortodoksien hautsigan välissä. Tähän tennisstadikaan kuulu jotain viis tai kuus avokentsuu. Tää pääkentsu, jossa skulattiin kaikki maaottelut ja SM-skabojen finaalit, staijaa vieläki Taivallahden kansiksen vieressä.
Nykyään tää pääkentsu on ainoo, joka on ihka luomuna, ilman katsii ja seinii. Muut kentsut on bygattu nykyään buliin halliin, et jengi pystyis skulaan frysis siissonillaki, tätä… jaloo sporttista. Siinä hallissa pitää joku lady, safka- ja tsufebaarii ja trenniskamojen hyyryy.
Ku meitsi oli snadi kundi, 50-luvulla, bulit starbot ton tenniksen suhteen, oli Sakari Salo ja Reino Nyyssönen. Sit snadisti myöhemmin Leo Palin ym. Minnaan kyl joteski, et Sakari Salo tais häärii Finskin tenniksen kunkkuna, vuoskymmenen, Tän Salon, yks friidu, vietti sen kesistä usein hietsun skidipuolella ja sillai sit starttasin tsennaan sitä nastaa giltsii.
Eilen poikettiin vaiffin kera, tsittaan tän mestan pitskuterassille. Huitastiin borgat ja samalla tsiigasin, ku pari neliäkymppistä kundii läiski boltsii olan takaa. Sit starttas snadisti stikkaan vodaa. Vaiffi vaan totes, et tää jalo sporttis ei kyl ylitä sen sateen sietokykyy ja ponkse jäbä veskiin ja häippästään veks safkahandeliin.
No, tää kesy buudeli, tietty sit duunas mitä rouva ehdotti. Joskus Stokiksessa, oon hiffannu saman fiksun idiksen, ku nyt täällä tennishallin skitussa. Et ton pisuaarin alaosaan, vensterin saitille, oli duunattu kärpäsen foto. Vetin luomun näkönen. Varmalla jokanen kundi kyl tsennaa, et on joteski, ihan vaan pakko, treenaa osuu siihen itikkaan, vaik ihka varmalla hiffaakin, et se onki vaan joku vetin feikki lude. No tällai sit tän skitun hygienia skulaa pitempään freessinä. Eiks jehna.
Jaakko Koroma
