Mun muistot mun vaareista ei liity bulilla fyrkalla stöbattuihin tauluihin tai iittalan astiastoihin, jota hinkataan aika ajoin hannaamatta käyttää.
Mä minnaan mun vaarit marjoista.
Skutsissa dallatessa minnaan, mun faijan faijan.
Skolesta kun dallas skidinä himaan tsöökissä oli buli kattila marjapuuroa, fönarin vieressä olevassa korkeessa kaapissa joka piti safkaa galsana, oli meillä jääkaappikin mut ne oli siihen aikaan niin snadeja et buli kattila olis vienyt kaiken tilan.
Mä dikkasin marjapuurosta ja siitä et vaari oli himas venamassa kun me skidit tultiin himaan skolesta. Aika luxusta kun kelaa nykyaikaa, moni skidi tulee tyhjään himaan.
Mun toinen vaari tulee mieleen lakasta, sais aika pitkään dallaa stadin skutseissa et niihin törmäis.
Torilla kun tuoksuu lakka, niin mä minnaan, mun mutsin faijan.
Mutsin faijalla oli pakastin missä venas aina mua lakkajäätelö kääretorttu, en oo ihan saletti onko sellasii nykyään. Vaari tsöbas torilta joskus mulle lakkaa bulissa valkosessa purkissa.
Vaarilla oli kliffaa käydä kun tiesi että se kelas mua ja tsöbas aina jotai mist se minnas et mä dikkaan.
Mulla jokunen foto vaareista ja bulisti hyviä muistoja, mun marja vaareista.
Tiina Tarvainen
