Tää, mitä nyt skrivaan, ei varmalla oo meitsiltä mikään poliittinen kannanotto. Tää vaan on yhen Tölikän kundin dorga minnaus hemmosta, joka ei saletisti jätä ketään gimmaa tai kundii galsaks.
Funtsikaa nyt, onks toista kundii, jota ois sillai skriinattu ja duunattu alta lipan, ku tätä Väyrysen Paavoo. Tää kundi on staijannu jo ton Urkin ajoista tän landen juitsuissa meggessä. Ollu ulkoministeri ja pamlannu Slobon noitten vanhojen starbojen, ku vaik ton Breshnevin ja Androbovin kera.
Funtsikaa, et miten tää Putin ja muu nykyslobon kingijengi tsiigas ja lysnas tätä teflonii, ku se oli handeliministerinä ton Vanhasen kabinetissa ja oli niille ope, et miten aikoinaan, nää bisnesjuitsut skulas. Nää ku oli vielä snadeja pioneerejä niihin aikoihan, ku tää Pate jo handlas tätä YYA:ta.
Mä en voi kyl muuta, ku ainaski snadisti, fiilistellä triumffii tän Keminmaan kaiserin eloo, ku mä sitä nyt funtsin. Tää jyvä on aina dallannu omia gartsojaan. Muu jengi on ollu aina väärässä.
Sen nää duunit on tietty kyllä tuttanu monii sen kera skabaajii. No, ei meitsikään voi olla ylpee sen juitsuista. Ku, vaik tää sen salapito Komarov, jonka kera se starttas styylaan aikoinaan.
Niin, et oisko jonkun mielestä synffii, jos mun hertta vaik joteski treenais sympatiseeraa tätä ikonii. Ja pystyiskö jengi snaijjaa, et ei tää hemmo oo mikään ufo, vaan seki on ollu joskus sen mutsin ja faijan, pitskulla braisaava, snadi kundi.
Sorry vaan, jos tää stoori tekee klesaa jonkun sieluun.
Jaakko Koroma



