Nyt ku funtsin, niin ainaski meitsin jengissä, kaikki blaadas. Ei saletisti tsilari ollu häpi, ku se treenas kaapii, Minkan höörniltä, gartsalta, röökin fimppejä ja spottiksii.
Ainaski mulle tää röökaamisen starttaaminen ei ollu iisii. Bolla rundas ja maga starttas etoon. Hiffasin sit kyllä, et tää ei oo mun laji. Mut silloin tää kait kuulu vaan stailiin.
Mun mutsi ja faija veti Fennia kakkosta, feduslutsilla. Faija kyl ihan nonarina. Snadi broidi pölli jo iha skäfänä faijan röökejä. Se alko jäämään poseen, ku se oli ypö himassa, eikä ollu skarppi ja ei hokannu, et oli jättäny tuhkiksen etskun bläägähyllylle. Sit se sai kummiski duunattuu jonkun ihme diilin, et sai blaadaa himassa, ku se oli vasta jotain 13?
Jos jotain gutaa röökaamisesta treenais tsögaa, niin ainaski tää. No, ku mä kävin joraamassa Hämiksellä, niin oli tsargoo häippästä röökille tokaan kertsiin, ku siellä staijas röökibritsi. Josku, oikein joskus, meitsinki talentti ja sharmi, pysty roudaan jonkun viehkon böönan meggeen röökille. Et sillai sit meitsin ja Ogelin friidun gartsat sit skujas yhteen.
Mun guudbai röökille tuli sit, ku mun vaiffi alko venaa. Jotain muutama vekka ennen räknattuu aikaa.
Jaakko Koroma

