On tullu skrivattu vuonna 2014 muutama metri minnauksia. Ogelin friidun mielestä sen verran liikaaki. Niinku oon ennenki kaveerannu, tää minnailu on ollu kliffa staili treenaa tappaa nää kitutimmat, ku toi Uni Jukkaki tykkää, et neljä timmaa yössä, oiski meitsin sopiva levelli.
Nyt sit, ku on stailii, et startataan minnaa vuoden saldoo, niin meitsiki kaihois vetää ainaski yhen stoorin, mikä on Tölikän kundin spirittii eniten helliny ja on födannu meitsin eloon auvoo oloo.
Skrivasin mun himarabasta, Sammongartsa kasisita ja tästä sirkuksesta, joka meitsin fämilin kera siellä budjas. Jos joku tän stoorin minnaa, niin siinä tuli kaveerattu tädistä, woman in black. Tädistä jonka älyttömän moni vieläki minnaa. Oli jengii Hakiksesta, Sörkästä, Kaltsista ja vaikka Rööperistäki, jotka tän inehmon, oli jossain päin Stadin höörnii, hiffannu.
Tää tätihän budjas mutsinsa kera bulissa, neljän viiden huoneen luukussa, kahestaan. Sit ku tää mutsi delas ja tää typy jäiki ypö, se sinksas kledjustailiinsa. Se starttas vetään sellasen muslimiviitan ylleen ja valkoset tennarit klabbeihin. Tää kostuumi sit oliki sen brändi, josta se tsennattiin.
Sit myöhemmin, se kait starttas studaan jotain vetin säteilyy ja alko roudaan meggessä mörkkii sontsaa. Öpnas tän sontsan, ku dallas rabasta gartsalla. Oli sää ku sää. Sit aikaa myöten tää musta sontsaki jäi sillai puolauki, et sen feissiki staijas jemmassa.
Aika hämy juitsu, Mut mun mude kyl usein pamlas tän donnan kera. Ja minnaan, ku mutsi usein meitä raban skloddeja valisti, et rispektii tätä tätii kohtaan ja et tää neiti on hauskimpii ja hyväntahtosimpii ihmisii, mitä hän on ikuna tsennannu. No, varmalla oliki. Mut silti snadisti sitä kammottiin.
Jaakko Koroma
(Stoori julkaistu SlangiNytin Facebook-ryhmässä 29.12.2014)
