Käsilatojista buleja persoonii, Usarin latomossa, oli ainaski yks Pikku-Pena, akaton kundi ihan viiskymppiseks. Sit kerran Usariin tuli tsuppariks, yks snadisti sitä nuorempi donna. Sitä startattiin kutsuu Fabiolaks, ku joku Belgian kunkku meni giftikseen sen nimisen böönan kera. Me kundit, kyl snadisti varotettiin tätä Penaa, et ku tällä kundilla, oli oma kaksio Sepänkartsalla ja fyrkkaa, ettei tää Mata Hari vaan kusettais sitä. Mut ihan kliffasti siinä sit kumminki kävi ja nää oli kimpassa ihan tän Penan finaaliin asti. Just niin ku Grimmin veljesten stooreisssa.
Niin sit vielä, Pikku-Penalla oli stydit mielipiteet ihan mistä vaan. Kerranki se tais pamlaa, et kundit hei, toi 100 metrin skaba on vetin herkkä laji, et jos startissa myöhästyy vak pari kolme sekkaa, niin on fitin vaikee ottaa sitä matkalla kiinni.
Sit yks Tsöba. Se kiskas joka päivä flindan Porvoon Lankkuu. Ja sen mielistyke oli tää Reiska Taipaleen tango, et sä kuulut päivään jokaseen, sä kuulut aamuun ja iltaan, oot ensimmäinen aatoksissain ja miete myös viimeinen. No, täät tietty tälle vinkulle.
Latomossa staijas kans yks faija ja sen kundi. Kumpiki konelatojii. Tää faija oli fyrkkajäbä. Ku sit taas tää sen kundi, veti nonarina tota brenkkuu, sen mitä se pysty kafruilta fyrkkaa pummaan. Ku sen faijan etunimi oli Aarne, niin sitä kutsuttiin Laine A. ja sen kundii sit tietty Laine PA.
No tässä nää Usarin stoorit ny sitten meitsiltä staijais. Bulisti ois varmalla vielä skrivattavaa. Kuiteski nyt on ihan kliffa fiilari, ku tänki verran sai tätä eloo väännettyy. Ja hiffasin, et sen verran tää mun softa skulaa, et sain nää hengentuotteeks. Vähän studaan, et meitä on enää aika skäfä jengi , ku on sitä Usarin aikaa eläny.
Jaakko Koroma
