Tölikän lössi suhas redulle…

Vanhalta busasteissiltä löyty dösa, Takkula-Otalampi-Vihti. Tää oli se busa jolla meidän lössi suhas redulle. Pari kilsaa Takkulan handelista jäätin vek. Ja siitä tien yli kutsiin. Mesta, johon meidän jenggi byggas deltsileirin, oli Valklampi, dallaamista joku pari kilsaa. Sine vei snadi spoori, niin hämy, et jollei reittii tsennannu, oli kusessa. Sinne joutu kletraa bulin bärtsin yli ja rämpii pari aapaa.

Tää meidän lössi oli jotain 15 kundii ja 7-8 gimmaa. Kaikki Tölikästä. Sit siellä oli ainakin Hakiksen ja Kaarelan jenggii. Sit siel kans pyöri, pari jeesuskundii, jostain partsikasta. Yleensä neljä kundii skramlas flindan kossuu tai stidii. Gimmat tais kimppaan slumppaa, jonkun vinkkuflindan.

Kimmat vaklas toisiaan. Ja näil pikku pihtareilla, oli joku ihme kartelli, jossa ne dilkkas, meidät kundit södesti, ilman mitään flaidista. Nää nössöromanssit kans, oli kyl aika iisii touhuu. Kai jotku vähän sekstaili, däts ool. Meidän lössistä yks Tsiippo, kyl skotas böönan, Kaarelan jenggistä, mut seki love stoori skulas, vaan hintsun aikaa. Ois kyl, ollu ihan nasta jatkuu, ku starttas tää meidän jengiki, olee jo snadisti sisäsiittosta.
Valkiksella oli kans aina messissä yks Hakke, joka sit myöhemmin, delas kamoihin. Lisäks oli Pattu, jonka brenkku kans korjas gravariin, snadisti liian aikasin. Mä oon nyt kyl myöhemmin funtsinu, et me kundit oitiin snadisti fittejä Patulle, ku me kaveerattiin, et fisu kutee veteen, mut Pattu kutee käteen. Sorry Pattu.

Hakiksen jenggi reduili Pikku-Majalammella. Ja yks meitä snadisti vanhempi kundi, Kapu Lappalainen, budjas siellä koko kesän, kliffassa tiipiissä. Sillä kundilla oli paulapieksut, jollaset mäkin kaihosin. No, tää Niils-Aslak Kyynärpää, neuvo kyl yhen skutsarin Kaltsista, joka näitä väsäs. Mut sit tääki juitsu, multa painu unhoon.

Jaakko Koroma

Kategoria(t): Arkisto, Blogi Jaakko Koroma Avainsana(t): , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *