Tänään 12.10. Manta vapautuu. Sain yksioikeudella erikoishaastiksen:
-Neiti Manta. Kliffaa et oot taas vapaa friidu. Mitkä fiilikset?
-Tattis osanotosta. Tää snadi blosis helpottaa rutosti. Miks muuten jouduin ineen?
-Stadin kulttuuribossit sekosivat taiteen nimissä. Tsöbasivat älynväläyksen yhdeltä japsilta.
-Jouduinks mä lusimaan taiteen nimissä? Ei mee kaaliin.
-Olit kuulemma kova vetonaula. Sellisi keräs kolmessa kuukaudessa yli 10000 dallaajaa.
-On niillä ontot kupolit. Muahan tsiigaa kymppidona päivässä, siis ilman selliä. Eiks niiden kantsis räknätä, montako diggaajaa mut on missannu? Siihen ei milli piisais.
-Niinpä. Mikä lusimisessa pänni eniten?
-Ei oo kliffaa, kun joutuu tahtomattaan tsiigaan toisten intiimilaiffii. Mut eiköhän tää gimma klaaraa. Vallgrenin Ville halus mun staijaavan vapaana Kauppatorilla. Skönen tuoksu tekee gutaa.
-Voisinko mitenkään jelpata kovaa kokenutta neitiä?
-Ois mulla yks toivomus snadi. Käy tönäsemässä toi strittaava gubbe Kolera-altaaseen. Ei näille huudeille tarvita Enso-Gutseitin lisäksi toista rumilusta.
Ari Wiskari
– – – – –
Slämyn toimitus kuuli 13.10. Staran edustajilta, että ”hotellipömpelin” lämmössä ja suojassa konservoidaan Havis Amandan -patsaan pinnat. ”Pömpelirakenteet” poistetaan n. 2 vkon kuluessa, jolloin friidu on freesinä ja vapaana – stadilaisten ilona.
