Hei, onks mukamas redii, ekaks venaa kesisitä jotain kaheksan kuukautta ja sit mitään suvenriemuu ei födaakkaan. Ja sit, ihan niinku ttuiluks, nää sääoraakkelit vendaa skegluu haavassa, ku ne lykkää niitten vetin pylpyröitä telkun skriinille ja snadi smaili feississä valistaa, jotain keskiarvoja. Ei ainaskaan meitsii intresseerra tsiigaa ja lysnaa, et tää kesis staijaa snadisti niitten tilastojen galsalla kantilla. Tänhän nyt joka gimma ja kundi hiffaa muuteski, kele.
Yleensäki noi viiden vuorokauden sääennusteet tarttis stikkaa vettiin. Mitä triumffii se meitsin eloon lykkää, jos jo vaik tänään tsennaiski, et vodaa stikkaa seuraavat viis päivää ja lämpöö ei hiffaa, ku bastussa.
Ainaski meitsin hertta kaihoo aamusin tsiigaa fönarista pitskulle ja uskoo, et tänään kantsuiski dallaa Hietsuun tsimmaan ja vetää mollikkaa, just niinku snadina kundina. Eiks jebulis.
Jaakko Koroma
