KEVÄT NÄYTTÄÄ TULLEEN TÄNÄ VUONNA AJOISSA.
Fogelit sjungaa ja blomsterit nousee kukkimaan. Harvoin on maaliskuun puolivälissä näin lämmintä. Soolis tekee ihmeitä. Jengin kasvoille kohoo snadi griinis ja jotenki laiffi tuntuu taas täydeltä.
Jokakeväinen koiranskeida fragis nostaa kanssa päätään. Kun kasat paljastuu lumen alta niin luullaan et döfis tulee niistä. Mut eniten se on maa joka döfaa. Viimevuotiset kasvinjämät ja lehdet on olleet pakastettuina yli talven ja mätäneminen jatkuu kun soolis lämmittää. Aika äkkii sekin kuitenkin menee ohi ja kyllä ne kasatkin katoovat kun alkaa stikkaa vodaa.
Kevät on uuden kasvun aikaa ja tuntuu et elämä alkaa taas uudelleen.
SlangiNyt-jengi on kasvanut jo noin yhdeksän tuusan jäsenen kokoiseks. Verkkolehti SLÄMY on syntynyt halusta tallettaa omaa kieltä ja kulttuuria jälkipolville. Me tsennataan myös vanhoja slangisanoja, mut ei minnata sitä ympäristöö eikä olosuhteita, joissa ne on syntyneet. Kuka ekaks bamlas slangia ja miks? Ja vaik tiedettäis et kuka, niin ei tiedetä et miks.
SLÄMY samlaa muistoja ja fiiliksiä, ajatuksia ja olosuhteita. Voit skrivata omia minnauksias ja tapahtumia toimituksen sähköpostiin. Ole rohkea! Kokemuksesi jakaminen voi olla tärkeä muille ja myös slangin ja Stadin historialle.
Signe Brander sai viime vuosisadan alussa kaupunginisiltä tehtäväkseen kuvata muuttuvaa Stadia. Kuvissa on usein myös ihmisiä. Olispa kiva lukea mitä noiden ihmisten elämässä tapahtui kuvaushetkellä.
Verkkolehti SLÄMY ei myöskään bungaa mitään. Kerro kaiffareilles verkkolehdestä ja kommentoi juttuja Facebookissa. Tää on meidän yhteinen proggis!
Jos oot kiinnostunut tulemaan mukaan toimitukseen tekemään SLÄMYä, stikkaa e-pulu osoitteeseen slanginyt@gmail.com
Taina Elsabeeh

