Ku meitsi sit sluuttas ton oparin ja starttas latojan oppiin Usariin, niin tää mun liksa, jota ekaks tseenasin, oli 75 pennii timma. Meidän hösen tsilari, joka oli staijannu sen elon landella, vaan totes, et poika, ei tolla palkalla herran huonetta rakenna. Se varmalla treenas stadiks kaveeraa, et kundi hei, tolla liksalla, ei olis iisii, tota tsyrkkaa bykata.
No, sit ku muutki, mun kafrut, starttas kuolaan, ton mopon perään, niin meitsiki, sit alko mutsii grillaan. Ku mude sit alko kypsyyn mun vikinään, se sit tän juitsun, ilman smailii, mulle salli.
Toi Partio Aitta staijas Annangartsalla. Ne blisas Helkaman Hopeesiipi Sporttia. Voi pamlaa, et tää vehje, edusti vetin södee stailii. Stonga käyrä, ku Eltsun skabaprätkillä. Oli meitsi kyl ihan blisattu kundi, tän mopoon kera
Sit mä duunasin ekan osamaksupeippörin, siellä mopohandelissa. Jengi hei, sit snadi vetin feelu moka. Ku tää papru tiukkas työnantajaa, niin meitsi tietty skrivas, et faktori Reinikainen. Et mikskö, no tietty, ku toi faku aina, kanto mulle, mun duunit.
